9/2/09

Συνέντευξη Προέδρου Ινστιτούτου Επικοινωνίας

Η συνέντευξη δόθηκε στo knowhow.gr

Social Media & Επικοινωνία (μέρος ΙΙ – Δημήτρης Γ. Μαύρος: «στο άμεσο μέλλον θα δούμε την τάση της άμεσης επικοινωνίας με την κοινωνία και τις αγορές να αυξάνεται»)
mavroskh.jpgΣυνεχίζοντας την προσπάθεια να «ανιχνεύσουμε» τους στόχους του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, το οποίο, ως γνωστόν, στις 18 Φεβρουαρίου διοργανώνει ημερίδα με θέμα «Social Media & Επικοινωνία», παρουσιάζουμε σήμερα τη συνέντευξη του προέδρου του Ινστιτούτου, Διευθύνοντος Σύμβουλου της Spot JWT και προέδρου του PRC Group The Management House, κ. Δημήτρη Γ. Μαύρου. Μεταξύ των πραγμάτων για τα οποία μιλά ο κ. Μαύρος είναι και οι στόχοι του Ινστιτούτου Επικοινωνίας σχετικά με την ημερίδα αυτή, ενώ, όπως ο ίδιος υπογραμμίζει, η σχέση της άμεσης επικοινωνίας της κοινωνίας με τις επιχειρήσεις βρίσκεται ακόμα στην αρχή της.
1.Τι σας οδήγησε ως Ινστιτούτο Επικοινωνίας να αποφασίσετε να διοργανώσετε ημερίδα για την επικοινωνία και τα social media
Όπως γνωρίζετε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας έχει μέσα στους σκοπούς που επιδιώκει και τη μελέτη και παρακολούθηση καυτών θεμάτων και τάσεων που εμφανίζονται στην χώρα μας και επηρεάζουν τον τρόπο που επικοινωνούν επιχειρήσεις, οργανισμοί, κράτος και πολιτικοί.
Έτσι όπως έχουμε ασχοληθεί και παρέμβει σε θέματα όπως η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, η πρωτοβουλία μας /παρέμβαση για το περιβάλλον με το πρόγραμμα «Δρω γιατί Αντιδρώ», έτσι και στην περίπτωση της αυξανόμενης σημασίας των social media αποφασίσαμε ότι το Ινστιτούτο Επικοινωνίας θα έπρεπε να πάρει την πρωτοβουλία και να προκαλέσει δημόσιο διάλογο με όλους του παίκτες  της τάσης αυτής.
2.Ποιος θεωρείτε ότι είναι και ποιος πιστεύετε ότι θα μπορούσε/έπρεπε να είναι ο ρόλος των social media στον τομέα της επικοινωνίας;
Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι τα social media είναι πια παρόντα στην ζωή όλων μας και δεν μπορούμε να τα αγνοούμε. Αυτό ισχύει για τις επιχειρήσεις και οργανισμούς που θα πρέπει να μπουν στο παιχνίδι και να εξασκήσουν και να εκμεταλλευθούν τις δυνατότητες που τους παρέχει. Αν δεν το κάνουν θα μείνουν απλοί θεατές σε μια διαδικασία που τους αφορά και τους επηρεάζει.
3.Ποια είναι η κατάσταση στην Ελλάδα σχετικά με τη χρήση των εργαλείων της κοινωνικής δικτύωσης σε επαγγελματικό/εταιρικό επίπεδο;
Φαίνεται ότι είναι ενώ υπάρχει τεράστιος αριθμός bloggers και sites για μια χώρα μικρή όπως είναι η Ελλάδα, εν τούτοις επιχειρήσεις, οργανισμοί και πολιτικοί  δεν έχουν αντιληφθεί σε επαρκή βαθμό την σημασία των social media και την επιρροή που εξασκούν στην εικόνα και την φήμη τους. Η επικοινωνία με το ευρύ κοινό και η διευκόλυνση του διαλόγου βρίσκονται ακόμη στα σπάργανα.
4.Πώς μπορεί μια επιχείρηση να ωφεληθεί από τη χρήση των social media, αλλά και ποιοι είναι οι «κίνδυνοι» που θα πρέπει να έχει υπ’όψιν της;
Αν μια επιχείρηση κατανοήσει τον ρόλο των social media και διαθέσει ανθρώπους και χρόνο για να πληροφορεί και να παρέχει στο κοινό που την ενδιαφέρει χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές που του καθιστούν την ζωή πιο εύκολη, και παράλληλα να αντιμετωπίζει τυχόν αρνητικές τοποθετήσεις με ειλικρίνεια  και αμεσότητα τα οφέλη για την ίδια θα είναι σημαντικά.
5.Ποιος πιστεύετε ότι είναι οι προοπτικές αυτής της αμφίδρομης σχέσης επιχείρησης – καταναλωτών που αναπτύσσεται μέσω του «κοινωνικού» Διαδικτύου;
Πιστεύω ότι βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή και στο άμεσο μέλλον θα δούμε την τάση της άμεσης επικοινωνίας με την κοινωνία και τις αγορές να αυξάνεται με γεωμετρικούς ρυθμούς. Όσοι το αντιληφθούν και επενδύσουν στον χώρο αυτό θα δρέψουν και τους καρπούς αυτής της προσπάθειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας παρακαλούμε να κάνετε επώνυμα σχόλια.